Heden en Verleden

De Historische Vereniging Moordrecht wil graag in 2018 een expositie houden over Moordrechtse sportverenigingen waaronder onze club. Wat ze zoeken is gegevens foto’s en attributen. We hebben al meer als club hier om gevraagd. Attributen hebben we echter niet zoveel waar ze dan ook om vragen is b.v oude voetbalschoenen en shirtjes maar ook vaantjes speldjes en bij jubileums of kampioenschappen uit gebrachte spullen. Heb je wat voor ons neem dan contact op met Cor de Rek of Wijnand Bloot.

Ondanks dat het zomer is komt er nog wel een foto bij in onze verzameling. We zullen er dus maar weer een aantal laten zien. De eerste kregen we van Bas van Gent het is het Cl elftal dat in 1967 kampioen werd.

Staand van l.n.r:Ton Terlouw, Karel Sabandar, Ming Pattiwael, Wout van Gent, Hannie v.d. Hoek, Bart Wattimena, PietJan Boon. Knielend: Jan van Tilburg, Gerrie Groeneveld, David Latul, Marcel Pattiwael, Mark Leatemia, Rudy Pentury, Hans Sloof.
Nel v.d. Valk kwam met een poster die vroeger in de kantine hing hij was een beetje verwaarloost maar Dirk Hoogerwaard wist er een mooie foto van te maken. De vrouwen in 1979

heden en verleden2

Staand v.l.n.r:Paulien v.d. Mark, Trees van Schendelen, Nel v.d. Valk, Gina Kool, Bep Zomerdijk, Greet van Meeteren, Knielend: Marja Groenendijk, Anja Palsgraaf, Fon Datema, Anja Van Vliet, Janneke Blom Baron, Wil van Vliet.

heden en verleden3

Mevrouw Kasbergen liet ons het plakboek zien van haar sportende familie. Haar man Arie was in de jaren 40 en 50 bekend als voetballer en schaatsenrijder. De kinderen deden meer aan tennis. Kleinzoon Marnix was meer aktief op de tennisbaan en het voetbalveld. We vonden o.a de volgende foto van Arie als junior en van Mamix als pupil

heden en verleden4

Dit A elftal werd in 1937 kampioen. Staand v.l.n.r: Bas Palsgraaf, Nico Palsgraaf, Jan v.d. Panne, Arie Kasbergen, Piet Frederiks, Piet Boere, Piet Hogendoom. Knièlend: Joop Verkaik, Anton van Adrichem, Piet v.d Hout, Huib de Wilde, Teun van Blitterswijk en doelman Marie Boere.

heden en verleden5

F pupillen Staand v.l.n.r: Marcel Prive, Christiaan Slierendrecht, Marnix Kasbergen, Rudolfv.d Weijde. Knielend: Danny Ardenne, Arjan Overeijnder, Elroy Groeneveld en Martijn v.d. Velde.

We ontvingen zelfs enkele foto’ s uit Groningen. Deze kwamen van de dochter van Marie Boere. Haar opa Ernst Boere was een aantal jaren voorzitter van de vereniging. Deze foto is van de receptie bij het 40 jarige bestaan van de vereniging.

heden en verleden6

Op de voorgrond staat waarschijnlijk haar moeder haar oma tekent net. We zien o.a ook Chris van Gennep en Piet Twigt.

Kees de Joode bezorgde ons oude clubbladen krantenknipsels en heel wat foto’s van hem zelf zijn broer Gert Jan en zijn vader Chris. Een van die foto’s was het elftal van Moordrecht A dat in 1959 kampioen werd.

heden en verleden7

Moordrecht A staand v.l.n.r: Cor Breedijk, Jan de Knegt, Piet Blom, Rinus de Jong, Kees de Joode, Leen v.d. Hoeven, Huig Bongers, Piet Hogendoorn .Knielend: Simon van Mannekes, Cor van Doeland, Jerry Bongers, Jan Asscheman, Wim Kisman, Jan Groeneveld.

We krijgen regelmatig Foto’s en niet alleen van kampioenselftallen want alles wat met de voetbal te maken heeft is welkom. Maar soms vragen wij ons af als over een kampioenschap lezen zal der een foto van zijn. In 1963 werd er een C elftal kampioen. Is hier een foto van? In 1969 moest B2 een beslissings wedstrijd spelenop het Gouderak veld tegen Lekkerkerk B2 er werd met 2-0 gewonnen kampioen feest dus bij de jongens en eigenlijk buiten verwachting want in de competitie had men 2x van Lekkerkerk verloren. Hier zal toch ergens een foto van zijn? In1970 werd C3 kampioen het zelfde probleem. In het seizoen 1969/1970 werd er voor het eerst met pupillen teams aan de competitie deel genomen. En wel met 3 D en 1 E wie waren dit?

In het seizoen 1980/1981 werd het tweede zaalvoetbalteam kampioen hier willen we graag wat meer van weten. 1 Mei 2020 bestaat de vereniging 100 jaar dus doe je best en kijk eens bij jezelf bij je ouders ofje grootouders er is altijd wel wat te vinden.

We kwamen ook deze foto nog tegen. Het is een foto uit 1924 van Moordrecht 2 dat toen kampioen werd. Dit was het eerste elftal dat kampioen werd van onze vereniging.

Moordrecht 2 10 18 27-11
Bergambacht 10 11 22-17
GSV 3 10 10 15-10
Schoonhoven 3 10 7 17-20
Stolwijk 10 6 10-18
Gouda 4 10 6 7-22

heden en verleden8

Staand v.l.n.r: Hendrik Broekhuizen, Arie Arreman, Johan v.d. Heiden, Jo Vermeer, Gijs Slobbe. Middelste Piet de Bruin, Hannes de Jong, Gerard van Jeveren.Voorste Kees Boere, Bram Vis, Cor Bongers

Nu een foto uit het heden regelmatig te zien op de web side. Het is het laatste selektie elftal dat in de zondag kompetitie mee speelde dus het is ook verleden. Maar wie zijn het dus maar even opgezocht.

heden en verleden9

Staand v.l.n.r: Willem Pieter Verhoeve, Bauke Vink, Fahim Zanifi, Marco Kleijwegt, Mark v,d. Laan, Ali Moutahir, Bart Overeijnder, Michael Speksnijder, Bart Mooren, Roland Massan, Paul Mooren, Eric van Alsem. Knielend: Giovanni Soumokil, Kafei Wong, Stanley Kuster, Mike Helder, Dennis de Vogel, Kamal Agarik, Stefan Bos, Sam van Stigchel, Mustafa Massaoudi.